Forløb 3: Winter time

I dette forløb er der fokus på jul og vinter. Forløbet er opbygget således, at jule- og vinterlektionerne er uafhængige af hinanden. I de to julelektioner skal eleverne synge engelske julesange, lære engelske juleord og pynte juletræ ’på engelsk’. Hvis der sættes mere tid af til temaet ’Christmas’, kan eleverne lave små jule/nytårskort. Det kan enten gøres på papir eller digitalt – fx ved at optage eleverne på video, når de siger ’Merry Christmas’ eller ’Happy New Year’. I forløbets vinterdel arbejdes der med snemanden som figur gennem fx snemandssange og snemandstegninger. I forløbet skal eleverne lege med deres snemænd og vil i meningsfulde sammenhænge repetere centrale fokusord fra forløb 1 og 2 (farver og kropsdele) samt chunks såsom ’My name is xx’ og ’I have a/an xx’. Endelig skal eleverne opbygge deres sproglige selvtillid gennem en fælles præsentation af sangen ’I’m a Little Snowman’.